GOUDVISCH                     
 

Meer foto's

 

2010
25 juni 2015 in restauratie te Schiedam
foto collectie N.R.V.M. - foto : L.O. Amboldt

 

2010
10 oktober 2014 in restauratie te Schiedam
foto collectie N.R.V.M. - foto : T. v.d. Zee

 

2010
13 september 2014 in restauratie te Schiedam
foto collectie N.R.V.M. - foto : T. v.d. Zee

 

2010
zomer 2014 in restauratie
foto collectie N.R.V.M. - foto via de eigenaar

 

2010
zomer 2014 in restauratie
foto collectie N.R.V.M. - foto via de eigenaar

 

2010
zomer 2014 in restauratie
foto collectie N.R.V.M. - foto via de eigenaar

 

2010
zomer 2014 in restauratie
foto collectie N.R.V.M. - foto via de eigenaar

 

2010
zomer 2014 in restauratie
foto collectie N.R.V.M. - foto via de eigenaar

 

2010
14 mei 2014 in restauratie te Schiedam
foto collectie N.R.V.M. - foto : T. v.d. Zee

 

 

 

Gegevens

 

Bouwjaar: 1913. Werf: Botje, Ensing & Co, Groningen bwnr. 140

LoaxLllxbxhxdg.: 12,60 x 3,32 x 1,80 meter,

Machine: 1 x 1 vuurs Botje bwnr 184 van 1913 VO 21,0 m2 11,3 atm.

Brandmerk: Geen

Namen:

1913 - Goudvisch/W.L. Meerman, Rotterdam

1917 Goudvisch/Varsseveld & Co., Leerdam

1919 Goudvisch/D.C. de Weerd, Dordrecht

1923 Adriana Elisabeth/Ch. Poppijns, Dordrecht

1932 ........

 

 

Disclaimer



Foto verantwoording



Naar start fotogalerij



Klik op foto's indien aanwezig in kolommen voor vergroting











Dit vaartuig is voor het Nationaal Register Varende Monumenten in behandeling bij:


Commissie van Deskundigen SOOS
Sleepboten,
Opduwers,
Overheidsvaartuigen,
Stoomvaartuigen van de Stichting B.A.S.M. 2012

Website register


Dit vaartuig is ingeschreven in het Nationaal Register Varende Monumenten onder nummer 3005

2010

 

 

 

TOEKOMST incl. Restauratieplanning

 

2010
Zeer voorlopige planning van het einddoel van de restauratie
foto collectie N.R.V.M. - Tekening D. Boekweit


Hieronder de beschreven planning:

2013
- maart
aangeschaft

- april
goudvisch met bak van grembergen naar Schiedam gebracht.
betimmering verwijdert uit vooronder.
stuurhut en machinekamerkap verwijdert.

- aug.
gestart beton te verwijderen in voorpiek.

- oktober.
stichting stoomsleep Goudvisch opgericht.
motor en brandstoftanks verwijdert.

2014
- feb.
boeing midscheeps aan beide zijde weer recht geduwd.
buitenboeing en dek kaal gebikt geborsteld en in owatrol gezet.

- april
steunen brandstoftanks verwijdert.
voorroef verwijdert.
stuk vooronderschot los geslepen.

- juni
goudvisch op bak gezet.
romp afgestoken/gespoten
koelwaterpijpen aan romp verwijdert.
uitlaat uit achteronder verwijdert.
enkele spanten beton uit machinekamer gehaald.

- aug.
afsluiters op het vlak verwijdert.
schroef verwijdert en as getrokken.
enkele spanten beton uit machinekamer gehaald.

- sept.
roerwerk gedemonteerd.
enkele spanten beton uit machinekamer gehaald.

- okt.
kwadrant van roeras verwijdert.
roer gedemonteerd.
enkele spanten beton uit machinekamer gehaald.

- nov.
laatste stukken vooronderschot los geslepen.
enkele spanten beton uit machinekamer gehaald.

toekomst plannen.

2015
voorpiek, vooronder, en achteronder ontdoen van beton.
vooronderschot terugplaatsen op originele plaats.

2016
onderwaterschip plaatwerk vernieuwen waar het schip dun is.
slecht dek vernieuwen.
voorbolders vernieuwen.

2017
ketel plaatsen
machine fundatie maken
machine plaatsen.

2018
leidingwerk plaatsen
opbouw maken.

2019
voor en achteronder intimmeren.

 

 

 

Stichting B.A.S.M. / SLEEP & DUWVAART 2013