Nelleke - 30.30067                     
 

Meer foto's

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

Nelleke
7 september 2014 te Nijkerk
foto collectie B.A.S.M. - foto: R. te Pas

 

2009
28 juni 2015
foto collectie B.A.S.M. - S. van Ballegooij

 

2009
28 juni 2015
foto collectie B.A.S.M. - S. van Ballegooij

 

2009

foto collectie B.A.S.M. - S. van Ballegooij

 

2009

foto collectie B.A.S.M. - S. van Ballegooij

 

 

 

Gegevens

 

Gegevens:
Motorsleepboot type Amsterdammer gebouwd 1926 werf Fa Boot Alphen a/d Rijn.

Lengte 12.42, breedte 3m23, diepgang 1m30, kruiphoogte met gestreken stuurhut 2m20, gewicht 17.5ton.

Motor DAF 615, 140pk, keerkoppeling PRM reductie 1:2.9, schroef 3 blads, diameter 0.8m.

Meetbrief:

Groningen No. 11196, 11 september 1963, Zes Gezusters, brandmerk 67 B LEID1926.

Vervallen meetbrief; Rotterdam, 26 augustus 1957, No. 23124, Zes Gezusters.

Renovatie:

Vervangen zijn grote delen doorgeroest plaatwerk van dek en opbouw zoals de stuurhut vloer, 2/3 van het achterdek, het machinekamerdak en entree, 3/4 van roefdak incl. entree, roef zijwanden, roeras en hennegats koker.
Berghout onderzijde geheel vervangen.
Het boeisel is rondom gericht en de romp is gezandstraald en in 2 component epoxy gezet.
Aan de hand van de originele bouwtekening van een zusterschip zijn de volgende onderdelen aangebracht: een lichtrand in de zijwand en een koekoek op het dak van de machinekamerroef, reling op boeisel, middenbolders, beting, ankerkluis, anker en lier.
Dit alles was begin 2006 afgerond.

Status:
Sinds maart 2006 opgenomen in de Schepenlijst Historische Vaartuigen van het Nationaal Register Varende Monumenten als "Historisch Casco", registratienummer 2036.

Historie:
15-12-1926 Door Vertrouwen/A. Verschoor, Herkingen

15-02-1927: Te water gelaten met de naam "Door Vertrouwen" voorzien van een 35 ipk 1 cilinder Industriemotor, eigenaar A.Verschoor Herkingen

09-11-1954: Naamsverandering in "Zes Gezusters" en in dienst bij J.Buitendijk&J.de Jong te Zwijndrecht.

00-00-19?? - W.van der Ploeg, Puttershoek, P.A.N. & H.Kraaijeveld

00-00-19?? - L.van der Giessen, J.Kortweg, M.M.van der Eijk, Zwijndrecht

31-10-1955 Zes Gezusters/H., N. & A.Kraaijeveld, Zwijndrecht

30-01-1956 Zes Gezusters/Fa. A.Kraaijeveld, Zwijndrecht

25-10-1985 Zes Gezusters/B.V. v/h. Fa. A.Kraaijeveld Pzn., Schoonhoven

-1989 Barca/De Koning PS. Marine Coatings, Bolnes

1995: Barca/ Koning Scheepsreparatie Rotterdam, aldaar voorzien van de huidige motor.

-1998 Barca/J.Bosma, Alem

-1999 Barca/H.Koel & C.Mout, Krommenie

00-08-2001 Nelleke/S. van Ballegooij, Wijk bij Duurstede/Almere

 

 

Disclaimer



Foto verantwoording



Naar start fotogalerij



Klik op foto's indien aanwezig in kolommen voor vergroting







Dit vaartuig is voor het Nationaal Register Varende Monumenten behandeld door de V.D.M.S.

Website register


Dit vaartuig is ingeschreven in het Nationaal Register Varende Monumenten onder nummer 2036



2010


 

 

 

Historische Afbeeldingen

 

2009
als BARCA 1 in 1997
foto collectie B.A.S.M. - L. Schuitemaker

 

2009
als BARCA 1
foto collectie B.A.S.M. - J. Toussaint

 

2009

foto collectie B.A.S.M. - collectie S. van Ballegooij in 1989

 

2009
15 maart 1999
foto collectie B.A.S.M. - fotoarchief: J. Toussaint in 1989

 

 

 

Stichting B.A.S.M. / SLEEP & DUWVAART 2012